Wednesday 10 April 2013

Saya dan Gigi Besi

Hai hai hai peeps!

Kali ni aku nak cakap pasal braces. And wanna noe why?? Sebabnya minggu ni adalah minggu terakhir aku bergigi normal macam orang normal. Jumaat ni (12 April 2013) gigi aku akan disangkarkan dengan besi uollsss. Besi.
Wuuuuuu sobsobbssss T.T

not mine

And part yang paling tak best pakai braces ni ialah kau tak boleh sesuka hati mak nenek kau je nak rembat makanan. Tau tak bahawa aku ni foodlover. Sobss. Kesadisan di situ. 
Mak cakap nanti kurus lah aku sebab kena jaga makan. Minum pon tak boleh sebarangan. Huihhh sadis weh sadis. Takpe takpe. Ini pengorbanan namanya. Jika tak dipecahkan ruyung, mana nak dapat sagu. Tak gituuuu?? *hebat betul aku bab-bab peribahasa ni*

Ada lagi satu part yang aku tak berapa nak suka. Senyum. Tahu tak bahawa aku ni manusia normal yang dah terbiasa sejak azali senyum nampak gigi. Gigi hodoh pon takpe. Peduli la. Senyum jugak sebab senyum tu sedekah. Hahahaaaa~~
Tapi bila dah pakai braces nanti, confirm nak senyum pon kekok. Alaaaaa senyum ala-ala wanita Melayu terakhir gitu. Senyum tutup mulut. Ohmaii. Dahsyat gila aku satgi. *muntah sendiri*


2 comments:

  1. assalam..

    masa pasang memang xsakit..
    kemudian ase lenguh2..
    then bibir ase cm bengkak x?
    ini yg akk rasa.. huhu ase cm ada tulang ikan je..
    xtaw la asenya pulak bila ketatkan nti..
    mintak2 xsakit la.. and xda ulser..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa lenguh tu mmg ada. sbb nk adjust mulut bg rasa selesa. so far bibir tak rasa apa. cuma rasa mcm cpt kering jela. so kena minum air kosong byk2. sy dah nk masuk stage final dah. lg dua bulan pakai final wire. sy jarang kena ulser.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saya Punya Lilypie

Lilypie Trying to Conceive Event tickers